Nieuws:

SMF - Just Installed!

Hoofdmenu

Platonisch daten

Gestart door Rozenhart, mrt 22, 2023, 08:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rozenhart

Platonisch Daten
Kan dat of is er toch altijd sprake van een verborgen agenda?
Kijk, je vindt elkaar leuk en aantrekkelijk of niet. Je kunt dan wel bepaalde afspraken proberen na te komen maar biologisch werkt alles gewoon lekker door: zo is immers de natuur, nietwaar?
Heb je al een relatie wat doe je dan alleen met die leuke dame of heer ergens? En heb je een open relatie, maak je verder, van die ander dan, wel een gelukkiger mens?
Wat drijft de mens werkelijk?
Spiritueel zijn betekent niet automatisch niet seksueel zijn. Hoe vaak lees je niet over relaties met een of andere guru of zogenaamde teacher?
Ook Mooji wordt hiervan verdacht: seks met jongere vrouwen toch wel heel belangrijk te vinden.
Bhagwan (Osho) maakte volgens mij hierover nooit een probleem. Maar de meeste zogenaamde verlichte zielen, spelen vaak een gevaarlijk en egocentrisch spel met hun volgers, in mijn ogen! Te vaak hoor je, dat het toch allemaal weer draaide om geld, macht en/of seks.
Ook over Alexander Smit (Nederlands bekendste advaita-leraar) waren verhalen maar volgens mij deed hij daar ook niet stiekem over. Sommige teevee dominees kunnen heel vergaan met hun opgepoetste imago. Zich echt heel anders voordoen! Maar...