Nieuws:

SMF - Just Installed!

Hoofdmenu

Bestaat God? Is liefde God?

Gestart door Rozenhart, mei 16, 2023, 09:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rozenhart

Bestaat God?
Is liefde God?

Boeddha sprak over liefde als een universeel gegeven waar we niet omheen kunnen. Dat deed Christus ook 500 jaar later.
In de vorige eeuw was daar opeens Een cursus in wonderen, met de boodschap dat liefde de enige werkelijkheid is en de rest een illusie of een projectie.
Mensen met een BDE hebben het vaak over een onbeschrijflijk licht en liefde.
Sri Nisargadatta moet eens hebben gezegd: 'Wijsheid zegt me dat ik Niets ben. Liefde zegt me dat ik Alles ben. Tussen die twee stroomt mijn leven.'
Als ik me niet vergis, gelooft de wetenschap en de psychologie niet in liefde. Enkel in gedachten en gevoelens en gedragingen. Volgens hen bestaat er geen goddelijke liefde.
In de vorige eeuw werd er veel gesproken, verwezen naar 'de Maitreya'. En zijn naam is een verwijzing naar liefdevolle vriendelijkheid.
Is liefde dan niet het allerbelangrijkst in ons leven als mens hier op aarde?
Wolter Keers, een bekende naam binnen de Nederlandse advaita beweging:
'Je zou die liefde ook stilte kunnen noemen. Het is een heel diepe stilte waarin we helemaal thuis zijn, waarin niets hoeft te gebeuren en niets bereikt hoeft te worden.' (https://issuu.com/ivarhamelink/docs/samsaramagazine-1-2020/s/10323903)
Bekende spirituele sprekers, zoals Louise Hay, vertellen ons over dat genezende wonderen mogelijk zijn door liefde.
Heel veel mensen geven God de schuld van wat er allemaal aan narigheid gebeurt in hun leven en/of elders. Maar als God liefde is, waarom doen we daar zelf dan zo weinig mee, om deze zelf te manifesteren hier op aarde?
'Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.' - 1 Johannes 4:8.
Bestaat God? Misschien is God een werkwoord.