Nieuws:

SMF - Just Installed!

Hoofdmenu

Lale Gül - Ik ga leven

Gestart door Rozenhart, mrt 22, 2023, 10:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rozenhart

Boek: Ik ga leven
Kijkje in de Turkse - islam - samenleving hier in Nederland.
Een jonge vrouw die een vuist durft te maken tegen de onderdrukking!
https://www.bol.com/nl/nl/f/ik-ga-leven/9300000009994913/

Gwen

Ik heb het boek gelezen, echt heel goed: openhartig en ontroerend. Goed dat iemand uit deze kring eens een boekje opendoet en inzicht geeft in de dynamiek van deze benauwende kant van de Islam. Als een buitenstaander het doet, wordt dat altijd weggewuifd als 'onwaar' of onverdraagzaam en op zijn slechts als 'racistisch'. Het is goed om de schaduwkanten van bepaalde godsdiensten bewust te zijn want het brengt veel ellende mee die niet thuishoren in een democratie.

Rozenhart

Ja, we zijn hier in Nederland jaar in en jaar uit overspoeld door boeken van (ex-)christenen. Mensen die onder de zware druk van hun huislijk christelijk geloof moesten opgroeien!

Gwen

Citaat van: Naga op mrt 29, 2023, 07:32 AMJa, we zijn hier in Nederland jaar in en jaar uit overspoeld door boeken van (ex-)christenen. Mensen die onder de zware druk van hun huislijk christelijk geloof moesten opgroeien!

Ja helaas, want daarmee is ook het kind met het badwater weggegooid. Het Evangelie is en blijft mooi en Jezus ook maar zodra mensen het gaan organiseren binnen een godsdienst, kan het lelijk worden door macht en manipulatie.

Rozenhart